Start » Știri » Avem un site … cum procedăm? Vreau părerea ta
Știri

Avem un site … cum procedăm? Vreau părerea ta

Acesta este un prim articol de gen pe 2017 și voi posta periodic articole similare pentru a discuta cu voi ce se poate face pentru ca site-ul să vă fie de un maxim și real folos.

Spuneți-mi cum pot face site-ul Windows Insider România mai bun pentru voi, cum putem comunica mai bine și ce fel de informații vreți să găsiți pe el cel mai mult.

Mi-am dorit să vă pot întreba despre aceste lucruri cu ceva timp în urmă, dar pregătirea site-ului mi-a luat o bună perioadă de timp și nici acum nu cred că am reușit să mă ocup cum trebuie de toate aspectele. Au fost multe schimbări dar mai este mult de făcut.

Un feedback interesant și răspunsul meu

Relativ recent am primit pe mai multe canale un feedback interesant, care sună cam așa:

Am vrut să postez un comentariu pe site, dar nu am îndrăznit, pentru că site-ul mi se pare un pic prea tehnic, iar comentariul meu venea cu o întrebare de începător.

Te încurajez sincer să postezi orice fel de întrebare, de orice nivel de complexitate.

Te rog să ții minte că site-ul se adresează consumerilor cu cele mai diverse bagaje de cunoștințe tehnice, nu doar celor avansați.

Doresc să ajut cât mai mulți utilizatori și întrebările tale pot fi un bun ghid pentru ce fel de articole să public în viitor. De aceea te rog să postezi oricând, orice fel de comentariu, orice fel de întrebare pe temele de pe site.

Care este sistemul de comentarii care îți place cel mai mult pe Internet?

Aici sunt două variante la care sunt receptiv: comentariile WordPress, așa cum sunt ele acum pe site și comentariile cu sistemul Disqus.

Te rog să îmi spui la comentarii care opțiune ți se pare mai ușor de folosit și eventual de ce.

Crezi că o secțiune gen întrebări și răspunsuri ar fi de folos pe site?

Am văzut uneori că întrucât nu au găsit cel mai potrivit loc pentru a adresa o întrebare privind o anumită problemă Windows cu care se confruntă, unii cititori au postat întrebări la articole mai vechi cu teme oarecum similare cu cazul lor.

Pentru asemenea situații, cel mai bun lucru care se poate face pe un site este deschiderea unei secțiuni de întrebări și răspunsuri. Astfel vei putea posta rapid întrebarea și veți putea parcurge și întrebările+răspunsurile altora pentru a te lămuri repede și la obiect.

Sunt dispus să încerc și acest lucru, dacă vei considera că este util, doar spune-mi la comentarii.

În paranteză fie spus, după ce am încercat de mai multe ori să înființez un forum asociat site-ului, am renunțat de fiecare dată în cele din urmă, pentru că forumurile pot părea demodate și prea stufoase pentru utilizatorii obișnuiți de azi, care vor doar un mod simplu de a adresa o întrebare și de a primi un răspuns rapid.

Acesta este un prim articol de acest gen pe 2017 și voi posta periodic articole similare pentru a discuta cu voi ce se poate face pentru ca site-ul să vă fie de un maxim și real folos.

Sper că îți place o astfel de abordare directă, pentru că am de gând să o păstrez, fără ca scrisul la per tu să însemne lipsă de respect din partea mea. Îți mulțumesc pentru înțelegere și pentru timpul acordat.

  • Mult succes. E util, acoperă un domeniu larg și da, e iute la viteza de încărcare și foarte bine optimizat. Faci o treabă faină. Mult succes!

    • Cosmin Tătaru

      Mulțumesc, totuși, eram curios și de răspunsurile tale la întrebările de mai sus 🙂

  • Un site ca windowsinsider.ro este un brand. Iar un brand trebuie sa fie usor de recunoscut si familiar oriunde, oricand, oricum.

    Cu tema va ca s-a rezolvat. Layout-ul arata bine, dar parca imi placea cel vechi, de acum vreo trei zile. Logo-ul arata mult mai bine asa, fara text (asta e doar parerea mea).

    Ca si content, trebuie tu sa te te hotarasti ce vrei de la site, sa fie un site de stiri (si atunci e mai mult de munca, pentru ca trebuie actualizat zilnic), sau un site cu articole mai rare (dar si mai de calitate). Sau poate o balanta intre cele doua. Ideea e sa fie interesante pentru cat mai multi oameni. Pana la urma, menirea unui site este sa ajunga la cat mai multi oameni cu putinta.

    In rest, succes mai departe.

  • Site-ul arată și se încarcă foarte bine. Felicitări! Spor la scris :).

    Cât despre sistemul de comentarii, personal prefer Disqus. Motivul este unul extrem de simplu. Cu un singur cont, pot comenta în mai multe locuri.

    • Cosmin Tătaru

      Despre secțiune Q&A ? Merită?

    • Cosmin Tătaru

      Nu știu dacă ai citit, dar Disqus  va trece pe modelul de subscripție din martie. Tocmai au postat despre asta aici.

      Mi-e teamă că reclamele devin obligatorii pentru versiunea gratuită. Ca sistem în sine, Disqus e destul de bun, probabil că știi că în trecut l-am folosit destul de mult pe site-urile mele.

      • Sincer nu știam de update-ul la Disqus. Așteptăm să vedem în ce direcție vor evolua serviciile lor. Cât despre platforma de ajutor, cu siguranță este necesară. Doar că plugin-urile pentru WordPress (bbpress etc ) nu sunt de ajuns. Eu testez de ceva timp Flarum. Chiar dacă este în beta, se pare că promite multe.

        • Cosmin Tătaru

          Flarum se instalează separat, nu? Mi se pare că aduce cumva cu Discourse, dar sunt convins că sunt diferențe. Pare interesant.
          Am tot testat bbpress și fragmentarea pentru a adăuga funcții e mult prea mare, necesită zeci de plugin-uri ca să iasă ceva utilizabil.
          Am descoperit un plugin relativ nou, perfect integrat cu WordPress, WPForo, care e foarte flexibil și funcționează și ca sistem de înrebări și răspunsuri.
          Ai pe undeva un site cu Flarum? M-am uitat pe site-ul lor, la demo și pare interesant.

          • M-am uitat puțin peste WPforo, ca și integrare cu WordPress pare ok, dar ca și frontend/folosință … nu prea. Layout-ul arată ca unul pentru un forum din 2014, nu cred că ar avea prea mare succes. Acesta este și motivul pentru care m-am orientat către Flarum. ( Îl testez localhost pentru un proiect personal) Este responsive 100%, și foarte bine optimizat. Găsești aici un topic cu mai multe site-uri Flarum. Este oarecum asemănător cu Discourse, dar mie cel puțin mi se pare mai eficient. Nu am făcut un test de performanță, dar cred că Flarum este mai lite.
            Se instalează cu composer(ssh/root), și are nevoie de PHP și Mysql. Sunt mai multe informații în documentația lor.

  • Felicitari Cosmin pentru noul layout. Cat despre continut, subscriu si eu la ce a scris mai sus Mihail. Ar trebui sa fie structurat in asa fel incat sa fie citit de toate categoriile de vizitatori ( si cei experimentati si de cei novici in ale Windows-ului 10 etc). Articolele pot fi variate, eventual succinte si la obiect. Cat despre logo-ul site-ului…hmm.. n-ai vrea sa ma gandesc la o alta varianta…mi se pare simplut asta. Ar trebui sa fie ceva care sa -ti ramana pe retina. Let me thinkin’ for some good logos 😉 Mult succes cu site-ul . Sa ne traiasca!

  • seby

    Parerea mea e ca o secțiune gen întrebări și răspunsuri ar fi de folos.

  • Clau

    Buna seara, domnule Cosmin..pe mine m-am interesa stiri si info uutile despre Xbox , am un lumia 640XL si un Xbox One S ..ori mna orice info uitila e binevenita..plus ca de fiecare data trebui sa intru pe winbeta sau mspoweruser etc sa vad noutati in ro mai nimic, despre Xbox Live cand va fi disponibil si la noi eu stiu… abia astept podcastul poate aduceti in discutie si problema Xbox-ului in discutie … Multumesc

    • Cosmin Tătaru

      Salut Clau,

      Probabil că articolele din seria #ListaDeWeekEnd ar fi utile, fiind vorba și despre jocuri uneori. Voi încerca să merg înainte cu ele. Recunosc, nu dețin un Xbox (încă), de aceea nu am îndrăznit să scriu despre jocuri. Dar asta nu înseamnă că trebuie să ignor aceste informații, ai dreptate și îți mulțumesc pentru vizită și pentru comentariu. 

  • Dan Ionescu

    E bun acest site mai ales ptr cei cu un bagaj de cunostinte tehnice,se poate invata ceva nou.la postarea comment nu se disting casutele unde scrii(prea alb ),cu sau fara forum asociat conteaza mai putin.important sa se raspunda eficient.ptr a atrage noi cititori cred ca ar trebui scris mai mult despre componente pc,alegerea lor,unele concursuri cu premii(chiar simbolice) cred car fi bine venite.va vizitez in fiecare zi,mult succes Cosmin!

    • Cosmin Tătaru

      Bun venit,

      Nu știu dacă am înțeles corect sugestia legată de căsuța de comentarii. Ar trebui ca rubricile unde tastăm datele personale și comentariul să aibă un fundal mai închis sau un chenar care să facă delimitarea față de suprafața gri care le înconjoară?

      Referitor la partea hardware, de fiecare dată când voi achiziționa câte ceva voi posta review-uri. De asemenea, după ce am scris despre HP Spectre X360, urmează să testez un Dell XPS și săptămâna viitoare vine un video cu unboxing și asamblare Intel NUC. Dacă totul merge bine, ar trebui să vină în teste și un Surface Pro 4 (în prezent dețin un Surface Pro 3, am scris destul de mult despre această generație Surface).

      Referitor la concursuri, mă gândesc la ele și voi încerca din primăvară să ofer niște materiale promoționale personalizate plus alte mici surprize, după posibilități.

      Mulțumesc pentru idei.

      • Dan Ionescu

        un chenar care sa contrasteze cu casutele unde scriii.au fost multe Giveaway de sfarsit de an cu multe licente la programe de top.incearca o colaborare de acest gen.licentele nu implica taxe de expediere.ptr cine vrea sa invete sistemul de operare e bun acest site.review-urile sunt facute bine,doar ca multa lume nu are acces la pretul acela.mergi si pe mid range.sper sa nu te enervez cu teoria mea.Toate bune!

        • Cosmin Tătaru

          Nu am de ce să mă enervez, observațiile tale sunt foarte bune. Ca și ideile! O să încerc să țin cont. Mulțumesc și te mai aștept și cu alte ocazii.

  • am vizitat siteul de multe ori….Din punctul meu de vedere, nu cred ca este necesara vreo schimbare….totul este super usor de accesat si la indemana….In acelasi timp insa, orice schimbare este bine venita….Singura problema este ca eu nu m-am putut loga pe site….si am renuntat sa mai fac astfel de actiuni…

  • Clau

    Domnule Cosmin, revin cu o intrebare poate stie stie cineva .. in app de Xbox pe al meu Lumia 640XL in afiseaza preturile din Xbox/Store in RO!?! ori eu nu imi aduc aminte sa fi fost asa..cel putin pana acu… chiar daca aveam RO setata limba tel , e posibil sa primim suport official Xbox in RO in sf..?

    Multumesc anticipat.pt un eventual raspuns.

    • Cosmin Tătaru

      Nu am auzit să fie suport Xbox pentru România încă. Mai degrabă cred că este legat de setările pentru regiune și/sau de vreun instrument de plată din contul tău Microsoft cu care ai făcut vreo achiziție de la Microsoft, inclusiv ceva de genul abonament Office, aplicații, jocuri, etc.

Prin continuarea utilizării (scroll, navigare) acestui site, te declari de acord cu folosirea cookies. Vreau detalii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close